FAQ

Hvordan skal jeg oppbevare og forholde meg til Beredskapskassen?

Beredskapskassen ble til etter at vi så et behovet for å ha et ekstra lager med mat og utstyr om noe uforutsett skulle oppstå. Uforutsette hendelser kunne være, strømbrudd, snøskred, uvær, akutt isolering, epidemier/pandemier, nedstengninger eller krig. 

Vi var ikke de eneste som hadde sett et behov for å ha en beredskapskasse. For noen år siden kom Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap(DSB) ut med en kampanje. Deler av denne kampanjen tar for seg det å kunne klare seg selv i hjemmet eller husstand om noe uforutsett skulle oppstå. 

DSB skriver:  "DSB arbeider for å sette befolkningen i stand til å klare seg selv i minst 72 timer i en krisesituasjon: Tenk igjennom hvilke farer og ulykker som kan ramme deg hjemme, og forbered deg best mulig. Hvis strømmen blir borte eller du blir isolert av været i flere dager, bør du være rustet til å klare deg selv noen dager".

I kampanjen lagde de en list med det mest nødvendige man trenger. Denne listen er det vi har tatt utgangspunkt i når vi bestemte oss for å tilby beredskapskassen som et komplett produkt. 

Det er lett å tenke at man har nok mat eller utstyr i huset fra før av og det kan nok stemme for mange av oss. Dette betyr ikke at en beredskapskasse ikke er nødvendig. Med en beredskapskasse vet du at alt du har behov for er på et sted, noe som er veldig betryggende å vite. 

Kassen skal oppbevares slik at den er lett tilgjengelig og lett å se. Bli enig med dine familie medlemmer om hvor kassen skal ligge, hvordan kassen ser ut og at alle kjenner til kassens innhold. I samme rom anbefales det også ha annet utstyr man selv måtte ønske om en krise skulle oppstå. 

Har du flere husstander anbefaler vi at du har en i hver hustand. Skulle du ha stor nok bli eller båt er det også steder man burde ha en beredskapskasse.  

Shipping? 

Vi sender våre pakker til alle landets kriker og kroker rett hjem på døren. 

Hvordan kan jeg spore pakken min?

Du vil få en sporingskode på mail når pakken blir sendt fra vårt lager. 

Hva er retur- og salgsbetingelsene for Egenberedskap?

Klikker her for å se våre salgsbetingelser og her for retur. Fotobevis må fremlegges når vi det skal meldes om feil/brudd eller skader.

Hvordan endrer eller kansellerer jeg bestillingen min?

Hvis du trenger å kansellere eller gjøre noen endringer i bestillingen din, kan du sende en e-post til post@egenberedskap.no etter at kjøpet ditt er gjort. Forsikre deg om at du har lest retningslinjene våre for retur og refusjon før du fortsetter.

Fikk jeg ikke en bekreftelses-e-post?

Sørg for at du sjekker alle mappene i innboksen din, inkludert søppelpost-mappene. Hvis du fremdeles ikke finner bekreftelses- e-posten din, kan du sende en e-post til post@egenberedskap.no for å sikre at du oppga riktig e-post under betaling og utsjekk. 

Hva om jeg klarte å skrive feil leveringsadresse?

Hvis du har gjort en feil i leveringsadressen din, kan du sende en e-post til post@egenberedskap.no etter din bestillingen. I e-postens emnelinjen skriv 'adresse-endring' videre oppgi fullt navn, ordrenummer og korrigert leveringsadresse.

Bestillingsstatusen min er ikke oppfylt. Hva betyr dette?

Hvis bestillingsstatusen din vises som ikke oppfylt, betyr det ganske enkelt at bestillingen din ennå ikke er sendt, men betalingen er vellykket. Når bestillingen din er sendt, vil du motta en e-post for å bekrefte at bestillingen din er oppfylt, og en annen e-post som gir deg et sporingsnummer.